İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - ilgin07

Sayfa: [1]
1
Evet Arkadaşlar.
Grubun Motosiklet Deneyicisi olarak sizlere edindiğim tecrübe ve bilgileri paylaşmak istiyorum.Bu konunun gruba yeni üye olan veya olacak olan arkadaşlara bir nebze fikir veya katkı sağlamasını temenni ederim.
Uzun yıllar Babamın 1967 model Mobylette kullandım.Çocukluğum Babamın Esnaf olmasından dolayı Sanayii de geçti.Emektar mobylette çok modifiye ve zorlama çekti desem doğrudur.
Daha sonra 2005 yılında Çin malı motosikletlerin piyasaya girmesi ile bende Yamoto marka 150 cc Scoterimi Nebioğulları Yamaya servisinden almış bulundum.8 yıl bir fiil kullandığım motorumu artık vitesli motora geçiş zamanının geldiğini düşünerek sattım.
2012 yılında büyük araştırmalar sonucu en doğru kararı verdiğimi düşünerek CBF 150 aldım.İlk defa vitesli motora binmeme rağmen Allah’a şükür hiç kaza yapmadan 2 yıl kullandım.Zaten Çetin Abi-Oktay Abi ve Kemal ile tanışmama CBF 150 almam ve CBF150.net forum sitesi vesile oldu.
CBF 150 kullanıcısı olarak ilk deneyim açısından alınabilecek en iyi motor.Yakıt olarak sağlamlık olarak ve gövde yapısı olarak bu sınıftaki tek motor diyebilirim.
2013 yılı sonunda CBF 150 yi satıp daha büyük motor alma zamanı geldiğini düşünerek ve kendi kurduğumuz TOMOK klübü üyesi arkadaşların ve bizden daha deneyimli abilerin tavsiyeleri ile Transalp almaya karar verdim.Yapılan araştırmalar sonucunda İzmir’e giderek 2007 model Honda XL650 Transalp aldım.
Transalp deneyimi olarak CBF 150 ile karşılaştığım Trafikteki sıkıştırma olaylarını hiçbir zaman yaşamadım.Daima Trafikte orta veya sol şeridi kullandığım için tehlike minimum seviyeye düştü.Sağ şeritten giderken önüme çıkan dolmuş,taksi veya aniden duran araç ile karşılaşmıyorsunuz.Ayrıca motor CC büyük ve ağırlık olarak CBF göre daha hacimli olduğu için denge sorunu küçük motorlara göre daha kolay.Yerden oldukça yüksek olması tüm Tarfik durumunu kontrol etmenize olanak sağlıyor.Motor büyük olduğu için diğer araçlar tarafından maalesefki böyle bir durum gerçek daha çok saygı duyuluyorsunuz.Dez avantajı şehir içinde yaz aylarında CBF gibi pratik değil ve motor sıcaklığı pişik yapıyor.En büyük dez avantajı eski sistem karbüratör olması nedeni ile yakıt sarfiyatı çok yüksek.Bakım maliyeti tabiki küçük CC göreye göre daha pahalı.Ama uzun yol gezileri için alınabilecek en iyi motorlardan bir tanesi.Bende işim gereği ve çok fazla motora binemememden dolayı ayrıca ne kadar motor işi zevk desekte yakıtı daha düşük motor almaya karar verdim.
Yaptığım araştırmalar sonucu yakıtı düşük olsun ama birazda gaz verdinmi gitsin mantığı ile 2014 yılında Honda CBR 250 aldım.CBR hem yakıt hem performans olarak beni gayet mutlu etti.Uzun yol grup sürüşü yapabiliyor ve şehir içinde Scoter gibi kullanabiliyorsunuz.Ama tek dezavantajı Eşiniz ile kullanacak iseniz sonuç fiyasko.Artçı sizin üstünüze yük veriyor ve 250 cc maalesef sizi uzun süre taşıyamıyor.Bekar olan sürücüler için ideal.Benim gibi evli ve Eşinizde Bel fıtığı olan birisi için satmak en doğru karar oldu.
2015 yılının başında CBR sattıktan sonra dedimki hem Eşim ile binebileceğim hem yakıt tüketimi düşük olan hemde Trafikte saygı duyulan bir motor alayım dedim.Mobylete bindik.Scoter bindik.Commuter bindik.Enduro bindik.Racing bindik.Ne kaldı derken Chopper almaya karar verdim.Detaylı araştırmalar sonucunda 2005 model Honda Shadow 750 Ace aldım.Tek dez avantajı şehir içi kullanımda manevrası kötü.Avantajları ise beklenmedik şekilde Trafikte farkındalık,çok çok yüksek saygı,inanılmaz ilgi,performans,gezide verdiği eksoz sesinin zevki ve yakıt tüketiminin az olması.Uzun yol için artçı ile çok rahat bir motor.Sanki evde TV izliyorsun.
Sonuç olarak en son motoru satma sebebim yok.Tek sebep artık hiçbir motora bağlanmıyor,tek el markacılık yapmıyor,her çeşit motora binerek daha fazla deneyim ve en önemlisi Para kazanıyorum.Alıp sattığım tüm motorlardan hem kar elde ettim hem farklı zevk yaşadım.Şuan hiç aklımda olmamasına rağmen mecbur olarak Yamaha X-Max 250 ile takas ettim.Chopper kullanıcısı ve alıcısı nadir olması sebebi ile bu motoru daha çabuk elimden çıkarma mantığı ile değiştim.
Şu anki hedefim ilk çıktığı günden bu yana hayalim olan Honda NC700X almak.Bu motor konfor,Teknoloji,rahat kullanım,kombine ABS,yakıt düşüklüğü nedeni ile şuan için benim favorim.Zaten bu motoru alacak param olmadığı için Transalp almıştım.Ama alıp sata sata kar elde ederek sonunda İnşallah alabileceğim.
Arkadaşların ne zaman duracak bu çocuk demelerine bir nebze cevap verebilmişimdir umarım.Benim alıp bizzat kullanarak sizlere aktarabileceğim deneyimler bu kadar.Allah herkese  istediği motora binmeyi nasip etsin.Kazasız,belasız sürüşler dilerim.
Saygılarımla.
Musa ÇELEBİ

2
Genel Duyurular / Çilay Doğum Günü
« : 05 Ağustos 2015 17:14:16 »
Doğum günün kutlu olsun Çetin Abi.  :a085: İyiki doğdun.  :a030: Sevdiklerinle beraber mutlu,huzurlu,sağlıklı ve paralı bir yaşam sürmeni dilerim. :a115:  ;)  :a035:

3
Planlanan Geziler / Hafta Sonu Gezi Yapalım mı?
« : 26 Temmuz 2015 23:58:22 »
Arkadaşlar,Abiler selam.Malumunuz bizim yoğun işlerden ve vardiya düzenimizden dolayı sizlerin yaptığı bir çok geziye üzülerek katılamıyoruz.Bu hafta sonu bir aksilik çıkmaz ise izinliyiz. Sizlere de uyar ise Pazar günü biz gezi yapalım mı?

4
Genel Duyurular / Hoş geldin 2015
« : 31 Aralık 2014 09:04:31 »
Yeni yılın tüm arkadaşlarım ve Abilerim adına önce sağlık,mutluluk bol kazanç ve gönüllerindeki motorları alabilecekleri bir yıl olmasını diliyorum.Yeni yılınız şimdiden kutlu olsun.  :a085:

5
Tanışma Bölümü / Hoşgeldin TOMOK
« : 06 Haziran 2014 09:30:09 »
Arkadaşlar Merhaba.
Forum Sitemiz herkese hayırlı olsun. Klübün ve forumun kurulmasında Emek veren,gayret eden bu oluşuma inanan herkese teşekkürler.Motosiklet sevdalısı tüm arkadaşlar için faydalı olması temennisi diliyorum.

Sayfa: [1]