İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - Çilay

Sayfa: [1] 2 3 ... 8
1
Değerli arkadaşlar ; son günlerde Suzuki İnazuma'nın grenajlı olan F modeli ilgimi çekmeye başladı ... 250 cc. kategorisindeki 2 silindir olan motosiklete gezi için gerekli ekipmanlarında takılabilir olması benim için çok uygun ... Titreşimsiz , enduro tipi oturuş sağlayan gidon yapısı ve yüksek sele olmaması da artı avantajları ... Grenajlı model olan İnazuma F'in tur camı takılabilir oluşu onu küçük cc bir touring yapıyor sanki ... İki kişi rahat seyahat edebilme , yan çanta ve topcase takılabilir olması , çanta demirleriyle koruma takozu gibi bence hayati değeri olan ekipmanların üretilmiş olması da ayrı avantajları ...
Son hızının 150 km. olması ile 13 lt. yani bir depo ile 350 km. yol yapması ( 100 - 120 km. aralığında ) ne kadar yeterlidir bilemedim ...
Dezavantajları ise ; Suzuki olması nedeniyle parçalarının pahalı oluşu ve servis kalitesi ...Honda gibi parçası bakkalda bile bulunan motosikletten sonra biraz sarsılırım gibi geldi bana ... Bayramda Eskişehir'de tanışıp konuştuğum İnazumacı bir arkadaş parçaların pahalı olduğunu bir kez daha teyit etti ... Kesinlikle düşmemek gerektiğini , kazanın para olarak ta çok pahalıya mal olduğunu söyledi ...
Daha önce hiç kullanmadığım bir motosiklet için ne kadar doğru kararlar verebilirim bilmiyorum ... Bu yüzden sadece kendi görüş ve düşüncelerim değil sizlerin de görüşlerini almak istedim ... Konuyla ilgili bildiklerinizi anlatırsanız sevinirim ...  :a115: :a085:

2
Genel Duyurular / Kurban bayramı ...
« : 09 Eylül 2016 12:12:02 »
Her ne kadar daha bayrama 2 gün olsa da ben bütün üyelerimizin Kurban bayramını kutlular , sağlık ve esenlikler dilerim ...  :a085:

3
ACEMİ PSİKOLOJİSİ VE KONTRA BASMAK

Neden yeni sürücüler kontra tekniğini uygulamaz?

Tecrübeli bir sürücüye sorduğunuzda: Net, akıcı bir dönüşün sırı nedir? diye, alacağınız tek kelimelik bir cevap vardır. Yatın. Yeni sürücülerin çoğu etkin bir şekilde yatmazlar. Buda onların dönüş boyunca net bir hat tutturmalarını engeller. Sonuç, kesintili, sarsıntılı ve güvenli olmayan bir dönüştür.

Temel içgüdülerimizin tamamen tersine çalıştığı motorla bilhassa hızlı iken zemine yaklaşmaktan kaçınmak kendimizi koruma mekanizmalarımızdan kaynaklanır. Ayrıca denge duygumuzda yatışın yapmak istemediğimiz bir şey olduğunu söyler. Ama durum böyle değildir.

Kontra basmanın nedeni ve gerekliliği arkasında ki fizik güvenlidir. Temel fizik kuralları bize açısal ivmenin içeriğini açıklar, yatan motorun neden düşmeyeceğini anlarız ama hiç fizik bilmeyen birine de şunu anlatmak zor olmasa gerek. Motosiklet sürüşünde hız arttıkça motor dik konuma gelmeye o kadar fazla çalışır.

Motosiklet yarışçılarının dönüş öncesi beden pozisyonlarını ayarlayıp dönüşe başlama noktasında dizleri adeta zemine dokunacak oranda motoru tek bir hamle ile yatırmaları ve sonra çıkışa doğru kaldırmalarına dikkat edin. Önce pozisyonu alıp kilitlenirler ve sonra tek bir hamle. İkinci bir hamle daha olursa motoru yanal sektirirsiniz ve bu kaza sebebidir. Dönen tekerler dik duruma geçmeye çalışırlar, aksi yönde bir güç uygulanmadıkça da dik dururlar. Bu fizik kuralıdır.

Dönüş dengesinin anahtarı kişisel tutarlılıktır.

İnsan her iki ayağını yere koyduğunda kendini daha dengede ve güvende hisseder. Motosiklette sizin tutarlı davranışlarınızla adeta kendini dengede hissedecektir. Buna bir şekilde inanmak gerekir. Yeni sürücüler ise henüz bu inanca ulaşamamışlardır. Biraz zaman ister. Neticede her sürücü aynı öğrenme evrelerinden geçer.

Not: Gidon bilyeleri yeterince kaliteli değilse kontra basarken oluşacak yönlenme tutuk olacaktır. Buda bazen sürücünün sert kontra basmak zorunda kalmasına neden olabilir. Kontra eğer çok fazla sert basılmışsa motor sekecek sizi üzerinizden atacaktır. MotoGp yarışlarında dönüş esnasında önce bir salınım yapıp daha sonra arka havaya fırlayarak sürücüsünü fırlatması hadiselerini (high-side) görmüşsünüzdür. Bu sebeple teknik önemlidir ancak yol ve motorunuzun teknik donanım ve sizin bedeninize göre ayarlanmış olması da o kadar önemlidir.

4
Yağmurda Motosiklet Kullanmak

Yağmurda güvenli bir sürü yapabilmek için gerekenler; uygun bir kıyafet, tutuşun ne olduğunu anlamak, görüşünüzün açık olması ve görünür olduğunuzdan emin olmak. Art Friedman

Her ne kadar sonrasında motoru temizlemeyi sevmesem de yağmurda sürmeyi seviyorum. Bu söylediğim çoğu motosiklet sürücüsü için geçerli değildir. Sonuçta yolların kaygan, görüşün az ve üstünüzün başınızın su olduğu bir ortamda kim motora binmek ister ki?

Bunun cevabı “Çünkü ben ıslanmıyorum. Motosikletteki görüşüm arabanınkinden daha iyi ve motosikletin trafikte pek çok avantajı (daha iyi görüş, manevra kabiliyeti, daha kolay kaçış, vb) var.

Yağmuru Uzak Tutun

Yağmurda sürüşten zevk almanın ilk şartı yağmur kıyafetleri giymiş olmaktır. Herhangi bir motosiklet mağazasından alacağınız hemen hemen tüm yağmurluklar sizi koruyacaktır. Bazıları ise giyim kolaylığı, belirgin renkler ve konforları ile diğerlerinden ayrılır.

Böyle bir yağmurluğa ek olarak su geçirmez bir çift bot ve eldiven ile giyiminiz tamamlanmıştır ve bütün gün kuru bir şekilde motosiklet kullanabilirsiniz.

Küçük bir not: Eğer eldivenlerinizin kollarını montun içine sokarsanız içleri daha uzun süre kalacaktır. Bu şekilde takılında kolunuzdan süzülen sular eldivenin içine dolmaz.

Full-Face ya da Flip-Up kask dışındaki kasklarla yağmurda motosiklete binmekle önü açık bir kask ile binmek arasındaki fark yüzünüze çarpan yağmur sularıdır.

Yağmurda kendinizi konforlu hissetmeniz önemlidir. Islak çoraplar ya da apışaranızdan içeri sızan sular dikkatinizi dağıtır. Ayrıca ıslanır ve üşürseniz, bu yorgunluğunuz zihninizin gerektiği ölçüde uyanık kalmasına ve önünüzdeki trafiği takip etmenize engel olur.

Yol Tutuş

Yağmur uygun giyindikten sonra karşı karşıya kalacağınız iki konu kalmıştır, yol tutuş ve görüş. Yol tutuş çoğu sürücü için en önemli sorunu oluşturur çünkü ıslak zeminde ne kadar tutuşa sahip olduklarından emin değildirler. Her ne kadar logar kapakları, köprü bağlantıları, boyalı alanlar ve birikmiş olan yağın yağmurla temizlenmemiş olduğu yerler ıslandıklarında daha kaygan olsalar da, temiz asfalt ve betondaki tutuşunuz çok fazla etkilenmeyecektir.

Ne kadar etkilenir peki? Yol tutuşu test etmenin en güzel yolu arka freninizdir. Kuru yolda arka lastiğinizin ne zaman kitlenip kaymaya başladığını bildiğinizi varsayarsak, bu hareketi ıslak zeminde de deneyerek öğrenebilirsiniz. Tabi lastiğinizde en az yarım cm diş kaldığını varsayıyoruz. Eğer bu denemeyi ortalama bir hızda , düz ve engebesiz bir yolda yaparsanız tehlikeli olmaz. Yokuş aşağı arka tekeri kitlemekten kaçının, aksi halde yana doğru kayıp sizi çizginizden çıkarabilir.

Yol tutuşu artırmak için yapabileceğiniz birkaç şey var. Seçeceğiniz iyi bir çift lastik ıslak yolda fabrika çıkışı lastiklerden daha iyi yol tutacaktır. Lastik basıncındaki hafif bir artış (5 psi) da ıslak yolda tutuşu artırmaya faydalı olur. Böylece ince su birikintilerinin üzerinden daha rahat geçersiniz. Sakın böyle yaparak dişsiz lastiklerinizle yağmurda hız yapabileceğinizi düşünmeyin!

Bazı durumlar çok dikkatli olmanızı gerektirir. Demiryolu rayları ıslandıklarında size zarar verebilirler. Genel tavsiye demiryolunu ya da diğer metalleri kuru olduklarında bile dik bir açıyla geçmektir. Islak olduklarında ise bu bir tavsiye değil gereklilik olur. Gittiğiniz yola paralel diğer metal yüzeyler de aynı şekilde dikkatle yaklaşmayı ve dik olarak geçmeyi gerektirir. İnce bir çizgi halindeki metal yüzey hafif yatık olarak geçilebilir çünkü lastikler hemen toparlar. Anca büyük metal yüzeyler (logar kapağı gibi) lastiğin toparlayamayacak kadar kaymasına sebep olabilir. Boyalı yüzeyler de ıslandıklarında neredeyse metal kadar kaygan olur.

Yerdeki yağın yağmur suyu ile akmadığı yerler de heyecan vericidir. Suyun akarak değil de birikerek toplandığı yerlere dikkat edin, buralarda suyun gücü yerdeki yağı akıtacak kadar güçlü değildir. Bu tür heyecanları yaşamak için en ideal yerler gişeler ve kapalı garaj girişleridir. Kuru havada bu tür yerlerdeki yağ biraz kayganlık yaratır ama ıslandığında yağ gibi kayacaktır. Özellikle tünellerdeki kavisler yağmurdan biraz olsun kurtulmanın raahtlığına kapılan motorcu için ölümcül olabilir.

Yumuşak Hareketler

Bu kadar kaygan yüzeylerde motosikleti döndürmek çok yumuşak bir yaklaşım gerektirir. Frenlere aniden asılmak ya da hızlı bir dönüş manevrası sizi hastaneye gönderebilir. Yani bu tür bölgelere yaklaşmadan önce yavaşlamış olmanız ve bu bölge üzerindeyken gazı kesmeniz gerekir. Ayrıca kayıp yolu tıkayabilecek arabalara da dikkat etmelisiniz.

Yavaşlama ve yön değiştirmeye göstereceğiniz bu yumuşak yaklaşım size her türlü ıslak yolda yardımcı olur. Dönüşlerinizi de biraz daha kademeli gerçekleştirin. Vites küçültürken daha yumuşak olun, debriyajı biraz daha yavaş bırakın ve gazı ani açıp kapamayın. Gazı açarken artan şekilde açın. Arka tekere binen gücü azaltmak için vitesleri daha erken yükseltin. Fren yaparken lastiklere ani yük binmesini engelleyecek şekilde yapın.

Durabilmek için kendinize daha fazla yer (takip mesafesi) bırakın ya da yavaşlayın ki daha kısa bir sürede durabilin. Ayrıca etrafınızdaki diğer araçların sizin hareketlerinize tepki verebilecek zamanları olduğundan da emin olun.

Görmeden Olmaz

Dönüp yine görülme konusuna geliyoruz. Motosiklet sürücüsünün yağmurlu havalarda karşı karşıya kalabileceği en büyün sorun diğer araç sürücülerinin onu görmesidir. Zayıf farlar, kirli yan camlar, çizik ya da muhtemelen buğulanmış bir cam…bir otomobil sürücüsü bu şartlar altında önündeki dünyayı görmekte zorluk çekebilir. Eğer kıyafetiniz siyah ya da daha kötüsü gri ya da koyu yeşil ise, siz de bu gri dünya içinde kaybolursunuz. Parlak sarı bir yağmurluk görünür olmanın ve yağışta sürüşünüzün güvenliği için en kolay ve en iyi yoludur, gerçi beyaz özellikle geceleri sarıdan bile daha iyidir. Fosforlu renkler gündüz görünürlüğünüzü de artırır, gece için ise montunuzda, yağmurluğunuzda, sırt çantanızda ya da kaksınızdaki fosforlu şeritler oldukça işe yarar. Görünürlüğü yüksek bir kask da gece görünürlüğünüze olumlu etki yapar.

Bu saydıklarımızı yağmurlu bir havada dışarı çıktığınızda hemen test edebilirsiniz. Görünürlüğü yüksek bir şekilde giyinmiş bir motorcu, bisikletli ya da yayayı ne kadar çabuk fark ettiğinize bakın. Bunu da gri tonlarında giyinmiş bir insanı ne kadar geç fark ettiğinizle kıyaslayın. Bir arabanın içinde dışarıyı görmenin ne kadar zor olduğuna da dikkat edin. Siz görünür olduğunuzu düşünüyor olabilirsiniz ama bir arabanın içinden bakıldığında gerçek çok farklı olabilir.

Gelelim sizin görüşünüze. Yanları ıslanmış bir vizörün arkasındaysanız büyük ihtimalle herhangi bir araba sürücünden daha iyi bir görüşünüz vardır. Sizin görüşünüzü bozacak olan buğulanan bir vizör olacaktır. Ayrıca aşırı ıslanan bir ön cam da görüşünüzü bozabilir. Bu gibi durumlar için dışarıdan camın su tutmasını engelleyen spreylerden kullanılması faydalıdır.

Buğu önleyici vizör oldukça işe yarar ancak gece kullanımında bazen olmayan cisimleri varmış gibi gösterebilir. Eğer buğu sorununa çözüm bulamıyorsanız, vizörün içine süreceğiniz çok ince bir katman sabun da buğuyu önler. Bunu ıslak ya da kuru iken vizöre sürün, sonra da silin.

Yağmurlu Gece

Pek çok motorcu için yağmurlu geceler kabustur. Vizörünüze düşen her su tanesi etraftaki ışıkları yansıtır. Çok yüksek bir camın arkasındaysanız ve üzerinden yolu göremiyorsanız, bu çok tehlikeli olabilir ve tavsiye edilmez. Karşınızdan gelen arabalar görüşünüzü tamamen yokedebilir. Vizörü hızlıca silmenizin faydası dokunur ama o süre içinde yolu göremezsiniz. Ayrıca su birikintileri de fark edilemeyebilir.

Öte yandan, çok parlak olmayan ışıklar –mesela arka stoplar – ıslak yol yüzeyinde yansıdıkları zaman farlarınızın göstermediği yol özelliklerini ortaya çıkarır. Benim stratejim şöyledir; Arkasında bol stop lambası bulunan bir aracı sıçrattığı sudan etkilenmeyecek bir mesafede takip etmek, yansımalara bakarak çukurları, yamaları ya da yoldaki cisimleri görmeye çalışmak şeklindedir. Önünüzdeki aracı izleyerek, hızlı girdiğiniz takdirde size sorun çıkarabilecek büyüklükteki su birikintilerini de fark etmenizi sağlar.

Gece bile olsa bir motorcunun kullanabileceği birkaç numara vardır. Motosiklet üzerinde olmanın avantajlarından biri otomobillerden daha yukarıda bir yerde bulunmanızdır. Geceleyin bu sizin yol yüzeyini daha iyi görmenizi sağlar çünkü yola bakış açınız otomobilden daha diktir. Bunun sonucu olarak derin olmayan izleri görmeniz kolaylaşır. Islak yüzeylerin yansıtma özelliğini lehinize kullanabilirsiniz. Islak kablo ya da ağaç dallarının yoldaki yansıması size köşeyi dönmekte olan ya da karşıdaki tepenin ardından gelmekte olan bir aracı haber verir. Kamyonun altında parlayan fren lambaları size ani bir duruşu haber verir.

5
Genel Duyurular / Ramazan Bayramı ...
« : 04 Temmuz 2016 12:01:12 »
TOMOK ailesinin değerli üyeleri , hepinizin Ramazan Bayramını kutlular, sağlık ve esenlikler dilerim. :a085: :a115: ::

6
Genel Duyurular / Babalar günü ...
« : 19 Haziran 2016 16:51:52 »
Sitemiz üyesi tüm babaların günü kutlu olsun ...  :a085: Herkese aileleriyle birlikte geçirecekleri uzun bir ömür dilerim ...  :a030:

7
Toros Motosiklet Kulübünün değerli üyeleri ;
19 Mayıs 2016 Gençlik ve Spor Bayramı hepimize kutlu olsun ... 19 Mayıs 1919'da ulusal kurtuluş savaşımızı başlatan yüce önder Atatürk ve silah arkadaşlarını buradan minnetle ve rahmetle anıyorum ...  :a085:

8
Fotoğraflarınız / 29 Nisan 2016 - Uşak gezisi ...
« : 03 Mayıs 2016 14:45:19 »


ASUS_Z00LD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


9
Fotoğraflarınız / 29 Nisan 2016 - Uşak gezisi ...
« : 03 Mayıs 2016 14:34:43 »


ASUS_Z00LD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


10
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramınız kutlu olsun arkadaşlar ... Bizlere bu güzel ve anlamlı bayramı armağan eden yüce önder Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anıyorum ...  :a085:

11
Genel Giyim / Bir acil servis doktorunun söyledikleri ...
« : 01 Mart 2016 00:24:18 »
Acile gelen vakalar iki türlü oluyor. Ençok gelenler şehir içinde mahalle arasında olan kazalar, yazın olanlarda cilt abrazyonları çok oluyor. ( derin Yüzülmeler ) Diksen dikilmiyor, zaten asvalt ile kirli oluyor. Kanırta kanırta irrigasyon yapıp pansuman yapıyoruz. Bu mahalle aralarında kaza yapıp da gelenlerde en ağır olarak ve en sık olarak motor ile kaldırımın dik kesimi arasına sıkışan bacak ( tibia fibula ) kırıkları oluyor.
Mahelle arasında motorun çarptığı küçük çocuklar da sık geliyor. onlar dağılıyor. beyin cerrahisine çocuk cerrahisine gönderdiğimzi çok vaka var. hızla giden 100-150-200 kiloluk kütle , duran arabanın arkasından fırlayan yayaya çarpınca küçük çocuk yada yaşlı onlar dağılıyor. ölenler bile var. sürücüde giyimine göre pek bir şey olmuyor. da acilde genellikle çocuğun babasından ya da sülalesinden sağlam bri dayak yiyor.

Bir de çevre yolu gibi hızlı yollarda olan hızlı kazalar var, mahalle aralarına göre daha az geliyorlar. onlarda ( BİZE GELENLERDE - gelmeyip direk morga kaldırılanlar da oluyor ) hasar genellikle kafada olmuyor. kask kullandıkları için olsa gerek. geçen bir aprilla dan düşen genç geldi ki çok hızlıydım dedi, kırık çıkık bile yoktu. her tqarafı morarmış deri giysisi varmış o korudu dedi. artcılar daha kötü yaralanıyor. arkaya adam hele kasksız masksız kız almak büyük sorumluluk kötü dağılıyorlar.
El bileği ile ilgili çok kırık çıkık gelmiyor ama ön kol ve humerus ( pazunun altında ki kemik ) kırılıyor sinir yaralanması da oluyor.

Bir de çok hızlı olup yol kenarındaki çelik halatlara düşerken sürütnenler var onlar da uzuv kopmaları bile geliyor.
kasksız ve hızlı kaza yapan beyin ölümü gerçekleşmiş bri 24 yaşındaki delikanlıyı da bri kaç ay önce ailesinin rızası ile organ nakline verdik. Allah rahmet eylesin.

Kaydım sürüklendim ve gelen arabanın tamponuna kafa attım. iyi ki kaskım varmış diyen, boynunda hafif bağ ve kas zedelenemsi olan bir motorcu da geldi. çocuk aktif uzak doğu sporcusuymuş, kask yanında kasları iyi korumuş.

Sonuç. açıkta giden yumurta gibiyiz diye kendinizi doldurun ve tedbirinizi alın.

kask takın sağlam bir kask takın. youtube da üzeirnden araba geçen kasklara dair tesler var. kimisi eziliyor, kimisi banamısın demiyor. kaldırımın kenarlarından ve o çelik halatlardan uzak durun, adam gibi bir giysi olsun üzerinizde, tshirt ve kot pantolanla düşenler rendeye sürülmüş domates gibi geliyorlar.

arkanıza kız arkadaşınızı alacaksanız mutlaka giydirin, sokakta oynayan çoluk çocuğa dikkat edin. , ve göbek yapmayın, spor yapın, kas tonusunuz iyiyse o da koruyucudur.
Umarım yardımcı olmuştur bu bilgiler.

14
Genel Duyurular / Honda Ataberk'in organizasyonu hakkında ...
« : 17 Aralık 2015 13:55:51 »
Tomok ailesinin Antalya'lı üyelerine sesleniyorum ... Malumunuz Antalya Honda bayii Ataberk motonun düzenlediği ve Honda'nın birçok hocasının iştirak edeceği "Teorik sürüş semineri" 18 Aralık 2015 Cuma günü akşamı yapılacaktır ... Saat 18:30 - 22:00 saatleri arasında Muratpaşa Belediyesi hizmet binasında yapılacak seminere kulüp olarak davet edildik ... Katılmak isteyen üyelerimize ilanen duyurulur ... Konu ile ilgili olarak bugünkü toplantımızda görüş alışverişinde bulunulacaktır ...

15
Genel Duyurular / ssaglik doğum günü ...
« : 17 Aralık 2015 13:47:16 »
Yeni yaşın kutlu olsun Şerefcim ...  :a085: Allah sana sağlıkla geçecek uzun bir ömür versin ...  :a115: Uzun yıllar kazasız belasız motosiklete binmek dileklerimle ...  :a035:

Sayfa: [1] 2 3 ... 8