İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz

Mesajlar - mesut hoca

Sayfa: [1] 2 3 ... 13
Eline sağlık hemşerim ... Güzel gezini fotoğraflarla süslemişsin ... Çok teşekkür ederim ...
Sen oralarda iken ben de kızımla iki motor İzmir, Aydın, Manisa gezisi yapıyorduk ... 1 hafta gezdik geldik .. Gezmek iyi oluyor valla ...
Teşekkürler ÇETİN ABİ, benim çocuklar büyüsün bende gezerim her halde,selamlar... :a055:

İsmet Beyin meşgalesi dikkatimi çekti,nasıl yaptıki?
Bu alemde teksin Hocam,doğa ile iç içe,size dslr fotoğrafmakinesi lazım
Elinize sağlık,içimizi açtın :a035: :a035: :a035: :a035:
teşekkürler, ismet yaptığı işi çakı bıçağı ile yapıyordu, DSLR  makina almayı çok istiyorum ama para istiyorlar,şaka bir yana,şu sıra biraz borcum var 1,5 - 2 yıl bu borç beni biraz üzecek  olsun, sıkıntıya girmeyen rahat edemez derler,bu arada forumdan hiç ses çıkmıyor,neredeler acaba,antalyaya selamlar...

Türkmen dağı-3-
Selam olsun tüm  motosiklet sevdalılarına,
Üzüntülü olduğumuz şu günlerde ALTIN ELBİSELİ ADAMI  rahmetle anıyorum,kendisi ile hiç karşılaşmasamda  motosiklet kullanmaya başladığım günden beri kendisinin hazırlamış olduğu videolardan inanın çok tecrübe kazandım, çok şey öğrendim,  mekanı cennet olsun, o büyük ustayı saygıyla anıyorum,

İzinli olduğum şu günlerde kısa da olsa geziler yapıyorum, aslında bu geziyi daha önce planlamıştım ama bir cenaze dolayısı ile bu güne nasip oldu,,daha önce gördüğüm yerlerin dışında , daha önce  hiç  gömediğim yerlerede gittim bu gün, ve ormanın içinde yolumu da kaybettim, türkmen dağında bulunan idris yaylası köyüne kadar gittim,sonrada yolumu yabettim,gitmek istediğim rotanın tam tersine gitmişim, ama olsun oralarıda hiç görmemiştim ,işte fotolarım,

Eskişehirden ayrılıyorum ,kızıl inler köyü istikametine sapıyorum

Sonra yolumun üzerinde bulunan demiryolu köprüsü  ve porsuk çayı manzarasını da izlemeden geçemiyorum,ah birde tren geçse ne güzel olurdu,

Dedimya birde tren geçse ne iyi oludu diye, iyi tren lafının üstüne gelirmiş,

Anlaşılan eskişehirde harman zamanı gelmişte geçiyor bile,nasılda güzel görünüyor,bereketi bol olsun inşallah,

Hava oldukça sıcak, henüz sabahın 10 nunda böyleyse ileriki zamanları düşünemiyorum,

İşte geldim ,meşhur incik suyu çeşmesine ,inanın bunun üzerine içme suyu tanımam,

Vay arkadaş bende her gördüğüm  çeşmeden su içmişim,hava sıcakya ondandır ,ondan !

Bakın ne buldum yeni uçmayı öğrenmeye çalışan minik kuş,ne kadarda ürkektiki anlatamam inanın kaçamıyordu bile,belkide yuvadan düşmüştür, ama yolun ortasında ya bir araba ezerse,neyse onu yol kenarındaki otların arasına bıraktım,

Burası kütahyanın söğüt köyü  sulama barajı ,ileride balıkçılarda vardı,ben sadece güzelliği seyrediyorum tabiki,

Bunların böyle masum durduğuna bakmayın,az önce bana saldırıyorlardı,   tıs,tıs, üzerime geliyorlardı

Burası benim favori mekanım,  gel keyfim gel, akoluk köyü  benim  köyüm,çocukluğum geçti buralarda, hani derlerya  (sılayı rahim) ,köyde kimsemiz kalmadı ama, yine de insan görmek istiyor buraları ,bende atlıyorum  motora canım ne zaman görmek isterse geliyorum buralara bulunduğum yere 110 km ,olsun ben yinede geleceğim buralara,

Bu arkadaş İSMET,  köyün sığır çobanlığını yapıyormuş, sabah gözünün altından arı sokmuş ,şehir yerinde olsa koşa koşa doktora giderdik, bak köylü çocuğuna  hiç sıkıntı çıkarıyormu, geçer diyor, birşeycik  olmaz diyor,öyle çocuk dediğime bakmayın adam liseyi bitirmiş,maşallah , birde meşgalesi var önünde,

İSMET’in meşgalesi bu çam kabuğundan sigara kül tabağı yapıyormuş,bu kadar emeği sigara içinmi yaptın diyorum,oda evet diyor , yahu adına başka bir şey diyelim diyorum,  ne olsun sen söyle diyor ,bende çerez tabağı olsun  olmaz mı  diyorum ,doğru söyledin be abi  tamam çerez tabağı olsun adı diyor (inanın aramızdaki diyalog böyleydi)

Ova köylerde  büyük baş hayvanlara pancar küsbesi ve yem yediriyorlar, ama dağ köylerinde ormanda çıkan her çeşit bitkiyi yiyip çok lezzetli etleri oluyor bu hayvanların,( sanırsın karadeniz)

Çok büyük çam ağaçları var burada , inanın 1,5-2 metre çapları  var,

Türkmen dağında bulunan  yangın gözetleme kulelerinden biri (BOZKUŞ YANGIN GÖZETLEME KULESİ)

MAŞALLAH, şu çeşmenin güzelliğine bakarmısınız, bu çeşmeye emeği geçenlerden ALLAH razı olsun, kurt kuş sebepleniyor

Bu son resimdi, her şey gönlünüzce olsun, ALLAH cümlemizi kazadan beladan korusun, tekerinize taş değmesin,bir dahaki gezide görüşmek dileğiyle,selamlar…

Yine güzel bir gezi yapmışsın hemşerim ... Sezonun ilk gezisinde candan arkadaşlar edinmişsin ... Güzel fotoğraflar için çok teşekkür ederim ... Eline sağlık ... Bayramda Eskişehir'de olacağım inşallah ... Görüşmek üzere  ...

ASUS_Z00LD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
selam ÇETİN ABİ,evet güzel bir gezi oldu ve çok eğlenceli geçti, gezideki  arkadaşların hepside kaliteli arkadaşlardı, hepside arazide, doğada ,dağlarda kamp yapmayı seviyorlardı ve bu bana da hitap ediyordu böylesine güzel bir gezi çıktı ortaya,
ABİ sen ne zaman  bayrama eskişehir'e gelsen ,bende ANAMIN VE BABAMIN  yanına kütahya'ya gidiyorum,nasip olursa görüşürüz ,nediyelim  hayırlısı ,tüm arkadaşlara selamlar... :a035:

Hocam elinize sağlık,çalışma zamanı olduğundan,sağa sola kıpırdayamazken,ilaç gibi geldi,fotoğraflara bayıldım,harkulade olmuş
Ruhsatta yaşlı olup,yola çıktığında 2017 model endurolara taş çıkaran,2 efsane bir arada olmuş

750 africa twin,nerde görsem iyice süzer,incelerim

Sarı jant,saf Japon üretimi,XL 600 Transalp efsanelerin sadece üretimi biter,geride kalanlarda,namını taşır, Transalp 650 ve Transalp 700,bu modellerinden daha sessiz çalışır

selam dostum insan bazen gezmek ,biraz hava alıp ,kafaya  reset atmak istiyor, ve gerçekten işe yarıyor,teşekkürler ,eskişehirden selamlar...

SELAM tüm dostlara,  bir türlü fırsatını bulamadığım ama sabırla beklediğim  ve sonunda 2017 yılındaki  ilk gezimi gerçekleştirebildim,  daha önceden planlanmış olan bu geziye  sakarya hendekten YUSUF HOCAM  ve  yine sakarya  akyazıdan HAMZA ARKADAŞIM ve yeğeni ABDÜLKADİR  ,bende eskişehirden katılacaktım, daha sonra  HAMZA ARKADAŞIMIZIN biraderi  HALİT  ve  gurubun neşe kaynağı olan  VEYSEL abimiz de bu geziye katıldılar,  iyikide katıldılar, tüm arkadaşlara selam ederim, gelelim gezimizin konusuna  20.05.2017  cumartesi günü  ben eskişehirden diğer arkadaşlarda sakaryadan gelip,  ankara/  nallıhanda buluşacaktık, oradanda uyuz suyu( Karacasu) ılıca şelalesinde  kamp yapacaktık ,ve planladığımız gibi  nallıhanda  öğle üzeri buluştuk,işte gezi rotası ve fotoları

İşte 448 km relik gezi rotamız

Tüm hazırlıklarımı akşamdan yaptığım için,       sabah 07:35 te yola çıkıyorum

Yolda etrafımı saran koyun sürüsünün arasında kaldım ,  kuzularda yeni doğmuş ayrı bir güzellik katıyorlardı sürüye,

Yolumun üzerinde olan korucu köyüne uğrayıp rahmetli eniştemin mezarını ziyaret ediyorum,mekanı cennet olsun,

Eskişehirin ilçesi  mihalıcçık’a  geliyorum,burada Pazar kurulmuş  eşek semeri bile satıyorlardı,

Kartal geçidine geliyorum, buradanda insana benzer  hayvanlar geçmiş, baksanıza tabelayı delik deşik etmişler

Daha önce burada yoktu , yeni yapmışlar  ,acil orman yangını söndürme göleti

Hey maşallah be, gideceğim yola bak kıvrım kıvrım

Yolumun üzerindeki eskişehirin doğal güzelliklerinden  GÜRLEYİK ŞELALESİNİ  görmek için duruyorum

Buraya daha öncede gelmiştim ,insanları yüzebildiği ,piknik yapabildiği, kamp yapabildiği ve hiç  bir ücretin alınmadığı  doğal bir güzellik burası,eskişehire biraz uzak 130 km civarında, ama Ankara / Nallıhana 50 km olan bir yer burası ,yol  üzerinde görülecek çok doğal güzellik var buralarda ,bana göre mutlaka görülmesi gereken bir yer burası,

Yağmur sularından dolayı biraz bulanık akıyor, balık bile tutulduğunu biliyorum burada

Yola devam Nallıhana doğru ilerliyorum yavaş yavaş , yavaş diyorum çünkü buralarda hız yapmak ne mümkün, acayip virajlar var burada ,birini bitiriyorsun diğeri başlıyor, ama çok eğlenceli oluyor tabi ,motoru bir  bi tarafa yatırıyorsun  ,bir öbür tarafa yatırıyorsun ,güzelliğide tamda burada,

İşte sarıyar barajında elektirik üretilen sakarya nehrinin  , elektirik üretildiği yer burası ,buradan sonra  gökçekaya HES  barajına gidiyor,

Nekadar ilginç değilmi ? sakarya nehrinin kıyısında görüntüledim bu dervişleri,muhtemelen emremsultan  (tapduk emre)yunus Emre’nin hocası’nın    türbesine gidecekler galiba

Nallıhana geliyorum ve benden 10 dk. Sonrada  diğer arkadaşlarda geliyorlar,alış veriş yapıyor ve kamp alanımıza geçiyoruz buradan,

Kamp alanına geldik( uyuz suyu ılıca şelalesi) Karacasu şelalesi mesire alanı, çadırları nereye  kuralımın istişaresini yapıyoruz burada

Burada YUSUF  hocamın kadraja girme çabası

Anlaşılan herkes yorulmuş, ekip yatışa geçti

Kamp yerimizde görüntüler,  YUSUF HOCAM  bir ara ,arkamdaki yüksek   dağa, kayalıklara gözünü dikti oraya nasıl çıkılırın hesabını yapıyordu

Şelaleye gidiyoruz ,gerçi kısa bir süre akan bu şelale, bakalım akıyormu?

Şansımıza   azda olsa akıyor şelale

Şelalenin seyir terasından çekiyoruz bu fotoyu ,

En gencimiz VEYSEL ABİ’miz ,şelalenin düştüğü yere iniyor maşallah,

YUSUF HOCA  sanat yapıyor , ben de YUSUF HOCA’nın fotosunu çekiyorum, etrafı keşif için geziyoruz hep birlikte,

Dedikya  YUSUF HOCA sanat yapıyor diye, hala sanat yapmaya devam ediyor,  döktürüyor YUSUF HOCAM, hey maşallah be……,

Nihayet kamp ateşi yakıldı, kara çaydanlık da yerini aldı, anlaşılan gece iyi geçecek, muhabbet bol olacak,

HAMZA kardeşim  kamp ateşine yakıt ikmalinde bulunuyor, hem de motorla,

Aha buda ne ?  arkadaş adam öğretmen ya , herkes onu dinliyor, kamp ateşine odun taşınacak dedi , koca ormanı sırtlanıp getirdiler , vay arkadaş vay,  (  tabi bu foto şaka tabi ) üzerine yatıp uzandığımız eğrili, büğrülü çam ağacı bu !

VEYSEL ABİMİZİN  ,kamp yapıyoruz ve çay yapıyoruz deyince  sevinçten havalara uçtuğu an, bu an ,

Anlaşılan YUSUF HOCAM sanat yaparken yorulmuş  dinleniyor,

VEYSEL ABİ’den sonra , HAMZA’ da uçmaya karar vermiş ,bendemi uçsam ne,

Bunlarda motorlarımız ,bu motor çok şekil ,o  bir  efsane , HALİT’ in motoru,

Genç arkadaşımız ABDÜLKADİRİN  motoru,

VEYSEL  ABİMİZİN   transalp’i

YUSUF HOCAMIN  kle 500’ü  ve benim  SUZUKİ İNAZUMAM,

Bende diyorum motorun biri nerede  , HAMZA kardeşimin xt 600 motoru  yok ,meğer  halatla  gece için odun çekmeye gitmiş,

Akşam yemeği için ateş biraz körükleniyor, (  bu konudaki uzman kişi HALİT kardeşimizdi)

Sabah oldu ,bana göre gece çok soğuk geçmedi, biraz üşüyen arkadaşlar oldu tabi , şu anda herkes uyuyor ve ben  sabahın serinliğinde ateşi yakmak için uğraş veriyorum

Kahvaltı zamanı ,sonra da bey pazarına gezmeye gideceğiz,

Burada   toparlanıyoruz  ve yola çıkıyoruz

Altı km lik  kıvrımlı  toprak yolu olan inişimiz başlıyor

YUSUF HOCA’mın motorundaki  küçük problem gideriliyor ,kaldığımız yerden  yola devam ediyoruz,

Karacasu köyü evleri

Burada   VEYSEL ABİ,  yanlış pompaya yanaşıyor ,ne iş VEYSEL ABİ motorun yakıtını mı  değiştirdin orası dizel yakıt pompası diyorlar,

Nallıhan dayız,  istikamet Beypazarı,

BEYPAZARINA geldik   ,önce bir çay molası  , ve motorların güvenliğini alıyoruz,

Ve Beypazarını gezmeye başlıyoruz,

[/ url]

Adam  kepçe operatörü olunca hemen atılıyor paletlinin tepesine,

[url=https://postimg.org/image/6idc29ll9/]

Göz kamaştıran Beypazarı evleri ve mimarisi

Anlaşılan YUSUF HOCA’ma uyku çöktü

Ve BEYPAZARINI GEZDİK,

Beypazarının   meşhur pilavlı gövecinide yedik, buradan sonra sakarya gurubu sakarya’ya, ben ise eskişehire dönmek için vedalaştık ve ayrıldık,  hava ufaktan yağmur atıştırmaya başladı,

Burası sarıyar barajının bey pazarı tarafı,  buradan kıbaşı yolu istikametinden ,eskişehire doğru yola çıkıyorum ,daha önce hiç görmediğim yerlerden gideceğim eskişehire,

Yol üzeri fotolar,

Burası sakarya nehrinin sarıyar barajıyla buluştuğu nokta,

Geride bıraktığım yol güzergahı,

Ne güzel değil mi?

Eskişehirin ilçeleri mihalıcçık ile alpu  arası yağmura  yakalandım  alpuda  kahvede  çay molası birazda üşüdüm tabi ,rüzgar desen ona keza  beni baya bi dövdü ,bu son fotoğraftı ,gezi bitti, 448 km lik bu geziyi kazasız belasız bitirmiş oldum , bu geziye katılan başta YUSUF HOCAMA,HAMZA KARDEŞİME,ABDÜLKADİR KARDEŞİME, HALİT KARDEŞİME,VE  VEYSEL ABİMİZE SON SUZ TEŞEKKÜRLER EDİYORUM, BU GEZİ BENİM  İÇİN BU YILIN İLK KAMPLI GEZİSİYDİ,ARKASI ÇOK OLUR İNŞALLAH, SELAM OLSUN TÜM DOSTLARA……….

resim yükle

SELAM  OLSUN TÜM DOSTLARA

( uyuzsuyu ılıca şelalesi )  KARACASU ŞELALESİ   Mesire alanı  kamp yerinden

Bu resimlerde YUSUF HOCAMIN  kamerasından

Nallıhana gelirken çekilmiş bu resim

HALİT ve  VEYSEL ABİ ,maşallah  yakışıklı adamlar vesselam,

Kamp alanına gidiş yolu  , emin adımlarla ilerliyoruz, benim motor dışında  hepside  ENDURO MOTOR,  toprak yol  enduro motorun  sevdiği yollar, çamurda değilya bizde aralarında gidiyoruz işte,

Bu foto çok güzel ,ellerine sağlık  YUSUF HOCAM,

Adamdaki keyfe bak  ,burası benim der gibi bakıyor,

Ekibin hepsi burada  ,güzel bir dostluk  karesi,

Şükürler olsun ALLAHIM’ın  iyi ki  geldik buraya ‘ nın resmi bu,

Büyük çam ağacının etrafında toplandık ,burada  gördüğümüz  en büyük çam ağacıydı bu ,

Kendi çektiğim fotolarda demiştim ya kamp  ateşi HALİT KARDEŞİMDEN   sorulur,

Veysel abi  bu işi biliyor kardeşim  tam keyif adamı,

O Ne biçim bir bakış HAMZA,

YUSUF HOCAM  sanat yapıyor diyorum da kimse inanmıyor, öyle deklan şöre basılıp çekilen fotoğraflar değil bunlar,uğraş istiyor ,emek istiyor ,helal olsun YUSUF HOCAMA,

Foto içinde bir başka foto ( hayalet resimler)

Hiç yıldızlar böyle gördünüz mü?

Bu son resimdi  TEŞEKKÜRLER YUSUF HOCAM SAYILAR,SELAMLAR……

çoklu resim upload

Motora binemedigimiz şu günlerde, iyi geldi bu güzel fotolar,Teşekkürler  selamlar.

Hocam inazumayla enduro ancak bu kadar yapılır yani sana helal olsun diyorum. Çok iyi bir tecrübe. Unutulmaz bir gezi olmuş. Enduroların yüksek çamurluklarının sebebini de böylece öğrenmiş olduk. Yine harika fotoğraflar çekmişsin. Çok teşekkürler.  :a085:
evet OKTAY ABİ dediğin gibi bu gezide çok değişik tecrübeler kazandım ,eskişehirden selam olsun.

Şahane bir gezi daha. Her zamanki gibi harika resimlerini paylaştığın için çok teşekkürler. Tam bir motogezginsin. Tekerin hep düz bassın. :a085:
teşekkürler OKTAY abi, selamlar... :d025:

Mesut hocam gerçekten unutulmaz bir gezi olmuş. Biraz zor ama zaten bu geziyi unutulmaz kılanda bu zorlu kısımları olmuş. Bu işin doğasında olduğu için zor demekte doğru değil aslında. Ayrıca insan hem motorunun hem kendisinin sınırlarını, yeteneklerini öğreniyor, farkediyor.

Manzaralar zaten tam bir renk cümbüşü, gerçekten mükemmel.

Paylaşım için teşekkürler, elinize, tekerinize sağlık :)

Bu arada senin motorunda maşallahı var endurodan kalır yeri yok aslında :)

selam KEMAL ,dediğin gibi bu geziden yola dair çok şeyler öğrendim ben de bu geziyi unutamam herhalde ,teşekkürler...

Merhaba Mesut Hocam!  Harikasın maşallah yüzümü gülümsettin. Yüreğine, eline sağlık sağlık.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
selam  MUSTAFA,gülümsete bildiysem ne mutlu bana,eskişehirden selamlar...

Değerli hemşerim ; güzel ama zor bir gezi yapmışsınız gördüğüm kadarıyla ...Şahsen benim hiç istemeyeceğim tecrübeleri kazanmışsın ...  ... Mevsimin kış olması işi biraz bozmuş ama kazanılan dostluk bence dünyaya değer ... Eline emeğine sağlık diyorum ... :a030: :a115: :: :a055: :a085:
selamlar ÇETİN ABİ, gezi hakikaten benim için unutulmaz gezilerimden bir tanesi oldu,zormuydu işte orası biraz  şüpheli ,bu gezide öylesine mutlu oldum ki anlatamam doğrusu,dostluk  ise işin bir başka boyutu ,böylesine güzel dostluklara değerdi doğrusu, bence tüm motorcuların  görüp yaşaması gereken tecrübe diye düşünüyorum bu tip geziler için,değerli yorumun için teşekkürler ANTALYAYA SELAM OLSUN...

SELAM OLSUN TÜM DOSTLARA !
Tarih  05.11.2016 yı gösteriyordu, daha önceden planlamış olduğumuz bu gezi , Yusuf hocama ve bana  unutulmaz bir macera  oldu, ben eskişehirden ,   Yusuf hocam   Adapazarı hendek ten  ve  Hamza kardeşim de Adapazarı akyazı dan katılacaktık , önceden planladığımız gibi eskişehirden sabah yola çıktım ve Yusuf hocamla Adapazarı  taraklıda buluşacaktık, hamza’da akyazı’dan  gecikmelide olsa gelecekti kamp yerine , kamp yapacağımız yer ise akyazı ile taraklı arasında bulunan (sultan pınar yaylası) idi, deniz seviyesinden 1200 metre olan  bu yaylada  kamp yapacaktık , ve işte rotamız

Tüm hazırlıklarımı dün geceden yaptığım için, sabah sadece yola çıkmak kaldı bana,

Önce motorumun yakıt ihtiyacını gideriyorum ve düşüyorum yollara , eskişehirden varacağım yer   taraklı 160 km idi,

Biraz üşüdüm ve  güneşe karşı ısınmak için yol kenarında biraz mola veriyorum,

Ve bilecik - gölpazarına geliyorum,burada yerler ıslak ,yağmur geçişi olmuş,inşallah kamp yerinde ıslanmayız diye dua etmeye başladım şimdiden,

Gölpazarı ve taraklı arasında biryerlerdeyim,  bulutlarla aynı seviyede  motor sürmek çok keyifli oluyor,

Sokak sanatçısı  seside baya güzel,

Burada YUSUF HOCAMI beklemeye başlıyorum ve etrafı kolaçan ediyorum,

Taraklıda Yusuf hocamı beklerken  taraklı  kültür evini geziyorum ,burası  taraklı halkı tarafından 1907 yılında okul olarak yaptırılmış bir bina, sonradan kültür evine çevrilmiş,

Ve beklenen misafir Yusuf hocam da geldi, burada çay içip biraz sohbet ediyoruz ,tabi bu arada da yağmur dinermi diye de ümit ediyoruz,

Ve sultan pınar yaylasına doğru yola çıkıyoruz ,

Yaylaya doğru hafiften tırmanmaya başlıyoruz, ve etraf baktıkça içimiz açılıyor, sonbahar bize tüm güzelliğini sergiliyor

YUSUF HOCAM VE KLE 500 ‘ü,  galiba  ben de bir enduro alacak gibiyim,

Ve kapıorman dağlarının zirvesine çıktık, bulutların  üstünde geziyoruz,ama nedense beni ürküten bir şey var, orman yolu çamur !  ben bu lastiklerle nasıl motor sürerimin hesabını yapmaya başladım bir den, bakalım inazuma’nın ve benim çamurla imtihanımız  olacak gibi,

Tam da burada , yusuf hocamın motorunun ön tekeri çamur sararak  yolda kaldı, işte burası benim motorla yola çıkmaktan tek korktuğum durumun resmidir,

Ama burada olmak çok güzel, yağmur  ara sıra yağsa da ortam  harika,

Bakın burada ne var?  Buraya gelmeden 1 hafta önce taraklı yaylalarına kar yağdığını  ve yayla yollarının  kapandığını duymuştum, ve bunlarda geriye kalan kar birikintileri

Maşallah, Yusuf hocam mutlu görünüyor ,en kötü günümüz hep böyle olsun demeden edemiyorum kendi kendime ,

Bakmayın böyle güldüğüme, birazdan başımıza neler geleceğinden habersizce gülüyor ve eğlenerek  yola devam  ediyoruz,  bu arada   Yusuf hocam iyi yakalamış bu fotoyu ,

İşte zurnanın zırt dediği yere geldik, benim motorunda ön çamurluk ve ön teker arasına çamur sıkıştı ve  yolda kaldık,bu durum benim korkulu rüyamdı,  işte  tam da burada dedim’ki her halde kampı  burada atacağız  çünkü akşam olmaya başlamıştı  saat : 17:00  geçmişti ,   Yusuf hocam ben den400 metre geride ön tekerindeki sıkışan çamuru temizlemekle meşgulken  , ben de  burada çamurla boğuşuyordum, tamam dedim kendi kendime akşamda oldu kaldık mı dağın başında  bir başımıza, işin ilginç tarafı etrafta bir sürü yayla evi var  ama bir tek canlı görünmüyordu,

İş başa düşmüştü yapacak bir şey de  yoktu, çamurluğu söküp yola öyle devam etmeliydik , benim motorumda çamurluğu  sökmekte öyle  kolayda bir iş değildi, ne kadar zor gelsede o  ön çamurluk sökülecekti ,inanırmısınız ağlanacak halime gülüyordum,  motor botların çamurla dolu ve ayağımı yerden hareket ettirmekte zorlanmaya başlamıştım ,derken  ön çamurluğu söktüm ve  civataları kaybetmemem gerekiyordu , yola böyle devam edecektim ,başka çaremiz kalmamıştı

Bu da  Yusuf hocamın   çamurluğu söktükten sonraki hali ,  ne güzel değil mi ? çamur içinde,  vay benim Yusuf hocam vayyy,

Gördüğünüz gibi hala dimdik ayaktayız , ve biz hala kamp yerine varamadık, işin ilginç yanı ne biliyormusunuz ?  taraklı ile sultan pınar yaylası mesafe 28 km , 21 km yi  orman yolundan 30-40 dakikada geldik, 7 km yolu tam 7 saatte geldik, ne macera ama ,

Saat  19:38   ve nihayet buluşma noktasına geldik,  SULTANPINAR YAYLASI, ve  motorlarımızın hali,

Sonunda diğer arkadaşlarımızda geldiler , HAMZA  işyerinden izin alamadığı için motoruyla bize katılamamış ,ve diğer arkadaşlarıyla otomobille geldiler ve iyiki de geldiler, yoksa halimiz perişandı, ve ben  bu geziye çıkmadan önce yayla evinde kalacağımızı bilmiyordum, taraklıda Yusuf hocamdan öğrenmiştim eğer uygun olursa yayla evinde kalabileceğimizi söylemişti,

Sonra nemi oldu ?  İşte olan bu, açlıktan midemiz zil çalarken sağ olsun hamza kardeşim  yayla evinde bizlere kendi elleriyle hazırladığı ve odun sobası (kuzinede) pişirdiği bu ziyafeti hazırladı,

Ve  muhabbetlerine doyamadığımız diğer arkadaşlarımız DAVUT VE HALİT kardeşlerimizdi, sağ olsun halit  bizleri yayla evinde misafir etti, sonra ne oldu dersiniz ?  çaylar demlendi , çekirdekler çitlendi ,gecenin bir yarısına kadar  televizyonsuz, bilgisayarsız, gürültüsüz  bir ortamda,  tertemiz  bir havada sohbetler edildi

Sabah oldu kahvaltımızı yapıyoruz, gece ben çok iyi uyuyamadım ,yorgunluktan inanın uykum gelmedi , ama ne hikmetse  sabah dinç bir vaziyette idim,

Şimdide sizleri yayladan Yusuf hocamın çektiği güzel fotolardan birkaç örnekle baş başa bırakıyorum,

Ve  dönüş hazırlıkları başladı ,motorlarımızı yükledik ve gezerekten yolumuza devam edeceğiz,

Yayla evinin dış görüntüsü, teşekkürler HALİT kardeşimize bizlere yayla evini açtığı için,

Dönüş yoluna başladık fotoğraf çekerekten yol alacağız,

Renklerin güzelliklerini doyasıya yaşıyoruz buralarda, ne manzaralar var anlatamam fotolarını çektiğimiz güzellikler  ve bir de durupta çekemediğimiz güzellikler var ya mükemmel bir ortam,

Ve arkadaşlarla vedalaştık,  akyazı da HAMZA ,DAVUT VE HALİT’ le vedalaştık ,Adapazarında da  YUSUF HOCAM ‘la vedalaştık ve ben de eskişehire dönüyorum,

Bu da son fotoğraftı, şimdi bu geziden neler öğrendim ,dostluğu öğrendim, çamurlu yollarda neler yapıla bileceğini ve hatta tekerlek çamur sararsa  sulu veya su birikintilerinden  gitmeyi öğrendim su birikintisi çamuru kaydırarak tekerin dönmesini sağlıyor, nasıl mücadele edilir insan zorda kalınca nasıl çözümler üretebildiğini öğrendim, sabırla gezimi sonuna kadar okuduysanız sizlere teşekkür ederim, bu gezi tam anlamıyla benim için MACERA dolu ve çok güzel dostlukların kurulduğu anlamlı bir gezi oldu, buradan  başta  YUSUF HOCAMA ,HAMZA KARDEŞİME, DAVUT KARDEŞİME VE HALİT KARDEŞİME TEŞEKKÜR EDİYORUM  VE SELAMLARIMI YOLLUYORUM,  ve tüm iki teker sevdalılarına selam olsun    ,       -  HAYAT GEZİNCE GÜZEL -

Sohbet / Ynt: TOMOK Muhabbet........ :)
« : 14 Kasım 2016 19:24:02 »
selam arkadaşlar yaşıyormusunuz,  hiç ses  seda yok :P

SELAM OLSUN !  tüm dostlara ,  tarih 31.10.2016 yı  gösteriyordu  , Eskişehir ile kütahya’yı bir birinden ayıran 1820 metre yüksekliğindeki
Türkmen dağına gittim bu gün,hava eskişehirde parçalı bulutlu idi yola çıktığımda,son baharın güzelliklerini yaşadığımız şu günlerde  sararmış ve renk değişimine uğrayan doğanın güzelliklerini yakından görmek adına çıktım bu yola, sizleri bu gezideki çekmiş olduğum  fotoğraflarla baş başa bırakıyorum ,

Hava birazcık soğuk   ve yağmur olasılığıda hayli yüksekti,ilk resmi eskişehirin ilk köyü girişinden alıyorum,

Renklere bakarmısınız

Bu  borular ne diye merak edenlere, TANAP (trans Anadolu doğalgaz boru hattı) Eskişehir den geçen bir bölümü sadece

Tükmen dağına yaklaşınca yağmur bastırıyor, yanımda yağmurluğum olmadığı için geri dönmek zorunda kalıyorum ve tekeri başka bir bölgeye doğru çeviriyorum,

ALİ İHSAN DEDE TÜRBESİ yıllardır yanından geçer giderim ama türbeyi hiç ziyaret etmemiştim, bir fatiha okumak adına ziyaret ettim,

Türbeden türkmen dağı istikametine doğru bir foto,  yağmur bulutlarından  görünmez oldu tükmendağı,

İkiz taş evler içlerine girip inceleme fırsatım hiç olmamıştı , bu evin aynısında yan tarafında bir tane daha var

İçerisi boş , galiba yağmurlu havada ıslanmama için gelenler olmuş ,birde koyun çobanları kullanmış,

Sonbahar gezisine çıktıkya renklere bakarmısınız, sarısıda var  , turuncusuda var

Burayı sizlere daha önceleri fotoğraflamıştım  , burası genelde  baraj suları altında kalıyordu ve minarenin bir bölümü  baraj suları üzerinden görünüyordu, sular çekilince  minarenin tamamı çıkıvermiş ortaya,

Minarenin içerisinden yukarıya çıkış var, merdivenleri sapa sağlam,ama ben cesaret edemedim çıkmaya,

Hava biraz açılınca başka bir yoldan türkmen dağına doğru  gitmeye karar veriyorum,

Benim her zaman geldiğim bir yer, bu içtiğim su incik suyu , Eskişehirliler bu suyu para verip te alıyorlar adı da KALABAK SUYU,ben Kütahyalıyım,   kütahyadaki adı  incik suyu ,eskişehirdeki adı kalabak suyu, bu suyu içen kişi inanın bir daha başka suyu içemez derler ,insanda bağımlılık yapar denemesi bedava,

İncik suyunun adını aldığı köy bu köy, incik köyü

Türkmen dağına tırmanış buradan başlıyor, karşıdaki köy  Başören köyü,

Neden bu dağa gelmek istediğimi anladınız mı? Yolun sağındaki ve solundaki renkleri gördünüz mü ?
Etraf ne kadar da renkli değil mi ?

Biraz ormancılık oynayalım dedim kendi kendime,  mutlaka ihtiyaçtır ormandaki ağaçlar ama ,kese  kese bitiremediler anasına satayım, nasıl ağaçlar kalem gibi maşallah !

]
[url=https://postimg.org/image/ovpbc5mh9/]

Bir saat önce yağmur vardı buralarda, şimdi havanın soğuğuna kar atıştırıyor yüksek kesimlerde, 1800 metre civarı buralar

Ormandaki bu kulübe  galiba ormancıların mekanı, buraya türkmendağı gölcük yaylası da deniyor, eskiden küçük bir de gölet varmış buralarda

Burada KENE UYARISI’DA  var, buraya yazın gelenler DİKKAT !

İçeride küçük bir de mescit de var,

Birileri burada  kuru sıkı sıkmış !

Koca ormanda tek başına yanan ateş  üşüdüm, biraz ısınıyorum etrafta kesim yapan testerelerin sesi var, ama ateşin başında kimse yok maalesef, ALLAH muhafaza bir kıvılcım tüm ormanın yok olmasına sebep olabilir

Bu çeşmeden sonra inişe geçiyorum ,önce güllü dere köyü ,sonra Lütfiye köyü

Ne fotoğraf ama değil mi ?

Burası eskişehirin Kütahya sınırındaki son köyü göcenoluk  köyü, burası aynı zamanda benim               baba annemin de doğup büyüdüğü yer,çocukluğumda buraya gelmek için yol yoktu maalesef, buraya eşeklerle gelirdik, burası  kaynak suyu ve şelalesi olan bir yerdi bakalım gezip görelim geçmişten neleri görebileceğim

Bu gördüğünüz yerden su çıkıyor yani kaynak suyu, dibinde kumlarla birlikte kaynıyor su

Yaşlanmışız ulen be, sakallar beyazlamış, eee yaş kırkı geçeli baya oldu tabi normalll !

Eskiden var olan şelaleye doğru gidiyorum

Buranın bu köydeki adı SU DÜŞEN , yani biz şelale diyoruz ama köylüler buraya su düşen diyorlar, çocukluğum da babamla ve ninem le gelirdik buralara o zamanlarda  çok su akardı buradan ,şimdilerde su baya bir azalmış gerçi normal diyeceğim son bahardayız dağlara karlar yağdımı yine çoğalır burada sular ,hayırlısı tabi,

Kaynak su ile şelalenin birleşip akan suyu bu dere,

Burada eskiden ninemin kardeşleri ikamet ederdi , şimdi kimseler kalmadı hepsi rahmetli oldu,

Balık yakalardık biz bu dereden ,suya bakıyorum da hala küçük balıkları görebiliyorum, bu iyi bir şey tabiki, bütün samimiyetimle söylüyorum buraya benimle gelen olsa burada çok  güzel kamp yapılır, harika bir yer burası,

Beni karşılayan canavara bak , oyun istiyor kerata

Eee birazda oynayalım bu küçük yaramazla ,

Bu son resimdi ,akşam olmaya başladı ,önümde eskişehire gidecek 100-110 km yolum  var daha , ve hiç durmadan  eskişehir’e kadar motoru sürüyorum akşamın ayazı da çıktı bu arada ,sezon bitiyor  artık,  bu geziler son geziler galiba ,selam olsun tüm dostlara, HAYAT GEZİNCE GÜZEL, Kalın sağlıcakla…..